Turbosuflanta aparţine de motor şi funcţionarea sau defectarea ei depinde în mare parte de motor. Pentru a o putea folosi în condiţii bune şi pe o perioadă îndelungată este foarte important ca schimbul de ulei de calitate adecvată să se efectueze la perioadele prescrise în cartea tehnică a automobilului. Nu este recomandată folosirea la turaţii mari a motorului rece. La sarcini mari (mers pe autostradă, urcarea pantelor abrupte, remorcare) se recomandă ca înaintea opririi motorului să rulaţi motorul câteva minute la ralanti.Cazuri de deteriorare 1. Paletă şi ax rupte, îndoite sau deteriorate pe partea de admisie sau evacuare Defecţiunea este cauzată de absorbţia unui corp străin dinspre filtrul de aer sau care a ieşit din motor împreună cu gazele de evacuare, după cum se poate observa în imaginile alăturate. Paletele deformate nu pot fi reparate sau îndreptate. Paletele deformate duc la deteriorarea completă a turbosuflantei.2. Impurităţi în uleiul motorului Pe bucşele şi axul turbinei se pot observa caneluri (figura alăturată) cauzate de impurităţi din uleiul de motor. Aceste impurităţi pot ajunge în uleiul motor din cauza:
Defecţiunii motorului
Utilizării uleiului într-un interval mai mare de kilometri decât cel recomandat de producător în cartea tehnică a maşinii
Folosirea altor uleiuri decât cele menţionate de producătorul autovehiculului
Filtru de ulei deteriorat
Defectarea supapei (by-pass) din filtrul de ulei
În timpul efectuării unor reparaţii la motor.
3. Întârzierea ungerii Pe bucşele turbosuflantei se pot observa urme fine de polizare (figura alăturată) cu schimbarea uşoară a culorii materialului, sau se va gripa axul, aceste deteriorări fiind cauzate de:
Întârzierea ungerii turbosuflantei (aproximativ 4-5 secunde), la pornirea motorului după ce a fost efectuat schimbul de ulei şi a filtrului de ulei.
Accelerarea motorului imediat după pornirea acestuia, indiferent de temperatura uleiului
Presiune de ulei scăzută
Contaminarea uleiului motor cu lichid de răcire sau combustibil.
4. Lipsa ungerii Pe bucşele şi axul turbosuflantei se pot observa urme de arsuri şi schimbarea culorii axului în albastru sau negru (vezi figura alăturată). Acestea pot fi cauzate de:
Înfundarea sau fi surarea conductei de ulei
Defecţiunea pompei de ulei
Nivelul scăzut de ulei în motor
Ungere insuficientă
5. Încălzire excesivă Uleiul ars (ca în imaginea alăturată) de pe axul turbosuflantei şi pe pereţii interiori ai acesteia este cauzat de temperatura mai ridicată a gazelor de evacuare care poate fi provocată de un filtru de aer înfundat, sau fisurat, ori de înfundarea instalaţiilor de admisie sau de evacuare. De asemenea poate să apară şi o defecţiune la instalaţia de alimentare.6. Depunere de calamină (vezi imaginea de alături) pe partea de evacuare a turbosuflantei:
Defectarea instalaţiei de alimentare, a instalaţiei electrice
Folosirea incorectă a autovehiculului
Catalizator înfundat sau deteriorat
Blocarea supapelor de vacuum sau electrice din cauza loviturilor sau a lichidelor.
Lasa-ne numarul tau aici, iar noi te contactam si iti oferim PE LOC o reducere GARANTATA de 10-15% fata de pretul pietei!